طالوت ◕‿◕

وبلاگ ورزش‌دوستان و ورزشکاران جسم_روح_ذهن

طالوت ◕‿◕

وبلاگ ورزش‌دوستان و ورزشکاران جسم_روح_ذهن

طالوت  ◕‿◕

سلام به همه
............................
- مطالب این وبلاگ با هدف گسترش ورزش و تحرّک و نشاط واقعی و پایدار و رفتار صحیح در زندگی انتشار می یابد.
- از پیشنهادهای شما استقبال می‌کنیم.
- شاد و سالم و امیدوار باشید...
............................
وضعیت وبلاگ: نیمه فعال

آخرین نظرات
  • ۳ آبان ۰۰، ۱۷:۲۶ - takarli
    عالی
  • ۳ اسفند ۹۹، ۱۰:۰۱ - نیوشا
    عالی

امروزه به دلیل گسترش زندگی ماشینی و فعالیت های ثابت، نیاز به  تحرک جسمانی و ورزش، بیش از پیش احساس می شود.  به‌نظر می رسد که بهترین و سریع ترین راه گسترش ورزش و تربیت بدنی در اجتماع، ترویج «ورزش همگانی» است. اما در رابطه با این مسئله و گسترش ورزش، توجه به چند نکته لازم است:

1. توجه به تفاوت های فرهنگی و اجتماعی

راه گسترش ورزش در جوامع و شهرهای مختلف و سرعت تأثیرپذیری آنها به یک شکل نیست. باید به تفاوت‌های فرهنگی و محلی و نوع آموزش‌ها با توجه به این تفاوت‌ها توجهی ویژه‌ داشت. در همایش جهانی «شهرورزشی - شهروند ورزشی» که در محل هتل اوین تهران برگزار شد، آقای «ساولا» رئیس انجمن ورزش‌های همگانی فنلاند می گوید:

«در کشوری همچون فنلاند که روزی مردم در اثر حملات قلبی در 55 سالگی فوت می‌کردند، با تبلیغ و اشاعه ورزش همگانی، این سن به 75 سال افزایش پیدا کرده است. ما برای رسیدن به این نقطه به ایجاد تغییرات رفتاری متوسل شدیم و این تغییر رفتارها برای دستیابی به طول عمر بیشتر، کار ساده‌ای نبود. ما در فنلاند برای شروع هر تغییری نیاز به بحث و بررسی‌های بسیار داریم ولی در کشورهایی همچون سوئد پذیرش تغییرات رفتاری بسیار سریع‌تر انجام می‌پذیرد. آنها برای شروع کردن تنها کافی است که بخواهند تا شروع کنند.»1

2. استفاده از تبلیغات نوین و نوآوری برای ایجاد انگیزه

می‌توان با استفاده از همۀ امکانات و همچنین نوآوری و ایجاد برنامه‌های آموزشی در هر منطقه، حمایت دولتمردان و سیاستمداران را جذب و از همه امکانات در این راستا بهره برد.

3. متولیان خاص برای هر گروه سنی

گروه‌های هدف ما اعم از جوانان، معلولان، سالمندان، باشگاه‌ها و ... هریک برنامه‌ای خاص با حمایت و متولی خاص می‌خواهند و ما می‌توانیم با فعال کردن این گروه‌ها، شهر و کشورمان را فعال کنیم.

4. استفاده از هنرمندان و چهره های مشهور و تأثیرگذار

ورود افراد مشهور و هنرمندان و افرادی که گفتار و رفتار تأثیرگذاری دارند، می تواند منجر به الگوسازی مثبت شده و افراد را به حیطۀ ورزش سوق دهد.

5. برگزاری ورزش های کم هزینه و گروهی

استفاده از فعالیت های گروهی و کم هزینه (یا بی هزینه) و شرکت اقشار مختلف جامعه در آن، انگیزه برای شروع ورزش را افزایش می دهد. همایش های پیاده‌روی از این دسته فعالیت ها هستند.

6. اعطای گواهینامه و جوایزی به شهرها و شهروندان فعال ورزشی

7. افزایش سرانۀ فضای ورزشی

متأسفانه عدم سرمایه‌گذاری مناسب در گذشته و رشد تصاعدی جمعیتی منجر به آن شد که امروز،‌تراکم جمعیتی جوان کشور با نیازها و فضاهای ورزشی همخوانی نداشته باشد.

8. صرف هزینه های بیشتر و گسترده تر

نگاه تخصصی داشتن و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای گسترش ورزش در عرصه قهرمانی و همگانی در کشورهای دنیا بیانگر آن است که صرف هزینه‌های قابل توجه در جنبه‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری ورزش در بلندمدت، مسؤولان دولتی کشور‌ها را از هزینه‌های گزاف مبارزه با بیماری‌های فردی و ناهنجاری‌های اجتماعی تا حد زیادی معاف خواهد کرد‌. اگر دستگاه‌ها و ادارات ما تنها یک درصد از اعتبارات خود را در زمینه ترویج فرهنگ و توسعه ورزش‌های همگانی صرف کنند، گام موثری در این زمینه برداشته می‌شود.

9. برنامه ریزی کلان و مشارکت همه جانبه

ورزش در پیشگیری و درمان بسیاری از ناهنجاری‌‌ها از جمله اعتیاد نقش مهمی دارد. امروزه تمامی سازمان‌‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی باید با برنامه‌ریزی کلان، گام‌های بلندی در این زمینه بردارند و تنها به صورت شعاری و یا برگزاری چند نمایشگاه یا مسابقات ورزشی، مشکلی را حل نمی‌کند.

10. توجه به ورزش قهرمانی در همۀ رشته ها به عنوان ایجادکنندۀ اعتماد به نفس ملّی و  موتور حرکت ورزش همگانی

11. معرفی بهترین و بااخلاق ترین قهرمانان ورزشی  و تقدیر از آنان با هدف ترویج فرهنگ پاک ورزش و هویت‌بخشی صحیح به جامعه

12. پایش و ارزیابی و آسیب‌زدایی مستمر

پایش و ارزیابی و آسیب شناسی مستمر موردی و دوره‌ای اقداماتِ انجام شده و استمرار مطالعات نظری جامع و کاربردی موضوعی، علاوه بر بهبود فعالیت ها و توسعۀ روزافزون ورزش، مانع منحرف شدن تلاش های صورت گرفته می شود.
 

طالوت


 1.  http://www.hamshahrionline.ir/details/81731

 ...

نظرات  (۳)

۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۵۸ مهندس رضا عباسی
با دیجیتالی شدن دنیا و دولت الکترونیک و خرید اینترنتی و موبایل و .... تحرک واقعا تحرک کم شده...مسئولین باید چاره اندیشی کنند..
من و دوستام همیشه 5 شنبه ها میریم کلک چال چون معتقدیم که بی تحرکی موجب بیماریه
وبتون عالیه
خیلی خوشحال میشم به من هم سر بزنید
ممنون
پاسخ:
کاش همه مثل شما برای فرار از بی تحرکی حداقل برنامه هفتگی داشتن
ضمن اینکه میشه درحین کارهای روزمره فرصت سازی کرد مثلا راه های نزدیک را پیاده روی کردن، یا پارک کردن وسیله نقلیه در مکانی دورتر و پرهیز از نشستن طولانی و...
ممنون بابت نظرتون
واقعا تنبل شدیم 
هیچ تحرکی نداریم
خدا عاقبتمون رو بخیر کنه
پاسخ:
 منتظرم زودتر شروع کنید...
برکت بقیه کارهاتون هم بیشتر میشه
ما که ورزش میکنیم خخ

تشکر
پاسخ:
عالیه خخخ

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">