طالوت ◕‿◕

وبلاگ ورزش‌دوستان و ورزشکاران جسم_روح_ذهن

طالوت ◕‿◕

وبلاگ ورزش‌دوستان و ورزشکاران جسم_روح_ذهن

طالوت  ◕‿◕

سلام به همه
............................
- مطالب این وبلاگ با هدف گسترش ورزش و تحرّک و نشاط واقعی و پایدار و رفتار صحیح در زندگی انتشار می یابد.
- از پیشنهادهای شما استقبال می‌کنیم.
- شاد و سالم و امیدوار باشید...
............................
وضعیت وبلاگ: نیمه فعال

آخرین نظرات
  • ۱۴ دی ۹۵، ۲۱:۵۸ - متیو تل
    به به

 

والیبال

آموزش تکنیک ساعد والیبال

توپگیری با ساعد یکی از مهمترین قسمتها در بازی والیبال است. چرا که اولین اقدام برای شروع حمله می باشد. اگر توپگیری اشتباه شود پایه ریزی حمله خراب شده و امتیاز از دست می رود.

 

کاربرد ساعد :

از این تکنیک غالبا جهت دریافت توپهایی که از سرعت بسیار بالایی برخوردارند (مانند توپهای اسپک و سرویس های سنگین ) و یا پاس دادن توپهایی که از محدوده شکم و کمر پایین تر هستند استفاده می شود .

دقت این نوع پاس (ساعد) نسبت به پاس پنجه اندکی کمتر است ولی با تمرین های اصولی می توان دقت آنرا بسیار بالابرد.

 

تصویر

عوامل مهم دراین نوع پاس:

 

برای اجرای یک پاس ساعد موفق عوامل متعددی دخیل هستندکه می توان به برخی اشاره نمود:

- اجرای صحیح و سریع گامهای جابجایی:

برای رسیدن به پشت توپ (یا در مسیر آن قرارگرفتن) این بخش اهمیت خاصی دارد. این نکته برای افرادی که نقش لیبرو دارند اهمیت فوق العاده ویژه ای دارد.

- اتخاذ یک گارد مناسب برای دریافت توپ :

برای انتخاب گارد خوب بایستی به سرعت – ارتفاع – چرخش توپ دقت نمود.

- کنترل توپ

- ارسال درست :

یک ارسال درست عبارت است از رعایت این نکته که توپ با ارتفاع مناسب – سرعت مناسب – جهت مناسب دقیقا به محل هدف برسد.

 

- بکارگیری صحیح اهرمهای بدن و عضلات درگیر در این تکنیک (باتوجه به فاصله هدف تا بازیکن )

 

یک توپ گیری با ساعد شامل ۴ مرحله است:

 

۱ - رفتن به طرف توپ :

برای یک توپ گیری سالم باید در سریعترین حرکت به سمت توپ رفته و تا جایی که ممکن است مقابل توپ قرار گرفت.

 

۲- گارد گرفتن:

۱-۲ - پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و یکی از پاها جلوتر قرار می گیرد .

۲-۲ - دست ها بطور کامل به طرف جلو کشیده و از قسمت شستها بطور موازی به هم چسبیده می شود .

۳-۲ - زانوها را خم و دستها موازی پاها قرار می گیرد .

۴-۲ - کمر راست و بدن در حالت راحتی قرار می گیرد.

۵-۲ - چشمها همواره بدنبال توپ باشد.

تصویر

 

۳- تماس با توپ :

۱-۳ - با قسمت ساعد ( در حدود ۴ انگشت بالای مچ دستها ...به زبان ساده تر بالاتر از محلی که ساعت خود را می بندید ) به توپ ضربه زده می شود .

به یاد داشته باشید : در زمان ضربه همیشه مرکز ثقل بدن و دستها و توپ باید در یک خط باشند.

۲-۳- بعد از تماس با توپ، باید زانوها به آرامی صاف شود و ساعد متناسب با حرکت زانو به سمت بالا آورده شده و توپ را به سمت هدف هدایت کند.

 

 

۴- دنبال کردن ضربه:

۱-۴ - بعد از زدن ضربه، حرکت دست و بدن توپ را به سمت هدف دنبال می کند.

۲-۴- ادامه حرکت دست نباید از شانه ها بالاتر برود.

۳-۴- برای تعادل و دقت در کار، وزن بدن به پای جلو منتقل می شود.

 

 

 اصلاح و بازنگری: تالوت

به نقل از: سرزمین آریایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">