طالوت ◕‿◕

وبلاگ ورزش‌دوستان و ورزشکاران جسم_روح_ذهن

طالوت ◕‿◕

وبلاگ ورزش‌دوستان و ورزشکاران جسم_روح_ذهن

طالوت  ◕‿◕

سلام به همه
............................
- مطالب این وبلاگ با هدف گسترش ورزش و تحرّک و نشاط واقعی و پایدار و رفتار صحیح در زندگی انتشار می یابد.
- از پیشنهادهای شما استقبال می‌کنیم.
- شاد و سالم و امیدوار باشید...
............................
وضعیت وبلاگ: نیمه فعال

آخرین نظرات
  • ۳ آبان ۰۰، ۱۷:۲۶ - takarli
    عالی
  • ۳ اسفند ۹۹، ۱۰:۰۱ - نیوشا
    عالی

بدون شک، رنگ محیطی که در آن ورزش می‌کنیم می‌تواند بر روحیه و انرژی ما تاثیرگذار باشد. طبق تحقیقات جدید و اولیه، رنگ سـبـز بهترین رنگ برای محیط ورزشی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دریافته‌اند که ورزش کردن در فضای سبز از نظر روانی موثرتر از ورزش کردن در باشگاه است. ورزش کردن در فضای سبز باعث افزایش روحیه، اعتماد به نفس، انگیزه و لذت می‌شود. محققان دریافتند که تاثیر مثبت فضای سبز بیشتر به دلیل رنگ سبز آن است تا مشاهدۀ طبیعت.  نتیجه این تحقیقات در مجله «علم محیط زیست و تکنولوژی» منتتشر شد.

محققان دانشگاه اسکس انگلیس، 14 دانشجو را مورد بررسی قرار دادند. این افراد به مدت 5 دقیقه در حالی که از تلویزیون طبیعت را تماشا می‌کردند، بر روی دوچرخه‌ ثابت تمرین کردند. سپس محققان به مدت 5 دقیقه تصویر را به یک ویدئوی سیاه و سفید تغییر دادند و در آخر تصویری قرمز رنگ به نمایش گذاشتند. محققان بعد از هر 5 دقیقه روحیۀ ورزشکاران را بررسی کردند.

ورزشکاران زمانی که تصویر طبیعت سبزرنگ را تماشا می‌کردند، احساس خستگی کمتری داشتند و اختلالات روحی آن‌ها کمتر بود. ضمنا آن‌ها به هنگام مشاهده طبیعت احساس پرانرژی بودن می‌کردند. محققان نتیجه گرفتند که قرار گرفتن ورزشکاران در محیط سبزرنگ و آبی رنگ، باعث آرامش بیشتر آن‌ها می‌شود.

 بعضی از محققان معتقد هستند که انسان‌های اولیه در محیط طبیعی زندگی می‌کردند و رنگ سبز در تمام دوران تغییر و تحول بشر، تاثیر مثبتی بر ذهن آن‌ها داشته است.

این تحقیقات بر روی افراد حدودا 20 ساله که در انگلیس زندگی می‌کردند انجام شد. این مسئله می‌تواند بر نتیجه تحقیق تاثیرگذار باشد. بررسی‌های بیشتر لازم است تا این مسئله بر روی افراد در سنین مختلف و از ملیت‌های مختلف امتحان شود.

محیطی که در آن ورزش می‌کنیم و شخصی که با او ورزش می‌کنیم می‌توانند بر احساس ما نسبت به ورزش تاثیرگذار باشند.


ایسنا

طالوت

نظرات  (۱)

۲۵ دی ۹۴ ، ۰۷:۱۳ ...ما شیعه ها ...
احسنت... 
کاربردی بود
پاسخ:
ممنون از نظرتون...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">